Grafinis dizainas – kas tai?
Ko tikėtis iš profesionalaus grafinio dizainerio? Apie tai – straipsnio pabaigoje. Iš pradžių reikėtų atsakyti į klausimą, kas yra tas grafinis dizainas?
Jei trumpai – dizainas yra problemų sprendimas. O jei plačiau? Pabandykime pradėti nuo to, kas nėra grafinis dizainas. Žemiau pateikiami dažniausiai pasitaikantys klaidingi įsitikinimai apie grafinį dizainą:
– Tai grafinis vaizdas, kuris yra tiek sudėtingas, kad net nesuprantamas ir todėl geras.
– Grafinis dizainas yra menas.
– Toks grafinis vaizdas, kuris yra gražus.
– Toks grafinis vaizdas, kuriame panaudoti naujausi kompiuteriniai efektai.
– Tai mokėjimas naudotis kompiuterine grafine programa.
– Toks grafinis vaizdas, kuriame visko labai mažai.
– Toks grafinis vaizdas, kuriame visko kuo daugiau.
Visi aukščiau išvardinti teiginiai galbūt ir turi kažką bendro su grafiniu dizainu, tačiau kiekvienas jų apibūdina neesminį ir ne visada būtiną šios srities aspektą.
Grafinis dizainas = Vizualinė komunikacija
Dar kitaip grafinis dizainas yra vadinamas vizualine komunikacija. Šis naujas terminas yra daug tikslesnis. Grafinį dizainą kiekvienas supranta savaip, todėl dažnai kyla daug nesusipratimų. Vizualinė (vaizdinis) komunikacija (žinutės perdavimas) yra konkretus apibrėžimas to, ką daro grafiniai dizaineriai – perduoda pasirinktą žinutę vaizdiniu būdu.
Vizualinės komunikacijos pavyzdžiai
Dizainas gali būti paprastas arba labai sudėtingas – ne tame esmė. Svarbu, kad būtų perduodama pasirinkta žinutė. SB logotipas skirtas Sandra Berier fotografijos galerijai. Logotipe pavaizduoti ir savininkės inicialai, ir nuotraukų albumo elementas. Swisscom – didžiausia Šveicarijos telekomunikacijų kompanija, teikianti įvairias paslaugas skaitmeniniu būdu. Tai leidžia naudoti sudėtingą animuotą logotipą, perduodantį žinutę apie kompanijos modernų technologinį charakterį ir paslaugų įvairovę.
Dizaine gali būti naudojamos ranka pieštos iliustracijos arba nuotraukos ir kompiuteriniai efektai. Bet svarbiausia yra tai, kad norima žinutė būtų perduodama tiksliai ir efektyviai. Abu plakatai skirti tam pačiam filmui ir perduoda žinutę – proto galvosūkį, atspindintį filmo scenarijų.
Geras dizainas gali būti gražus ir įdomus arba nuobodus ir banalus. Pirmasis logotipas skirtas juvelyrikos parduotuvei ir todėl jo žinutė elegantiška ir patraukli. Antrasis logotipas skirtas pasaulinei sąskaitų tvarkymo kompanijai. Pildyti formas ir tvarkyti buhalteriją yra nuobodus ir komplikuotas darbas. Logotipe pavaizduotas kvadratas yra toks paprastas, kad tampa tiesiog nuobodžiu. Tai perduoda žinutę, kad “H&R Block” už jus atliks visas šias monotoniškas ir varginančias užduotis ir teigia (paprasto kvadrato pagalba), kad jie turi sugebėjimų visą šį komplikuotą sąskaitų tvarkymo procesą supaprastinti. Kvadrato forma kelia asociacijas su kompanijos įkūrėjo pavarde (Bloch, tariama block). Pats kvadratas, perduoda skaičiaus 4 archetipinę simboliką, kuri kalba apie žmogaus sukurtas struktūras ir pinigus.
Žadėtas atsakymas
Kai pasidarė aiškiau, kas yra tas grafinis dizainas (tai vizualinė komunikacija), jau galima atsakyti į klausimą, ko tikėtis iš profesionalaus grafinio dizainerio.
Taigi profesionalus darbas turėtų atrodyti taip: Užsakovas kreipiasi į dizaino firmą (arba laisvai samdomą dizainerį). Firma kuo geriau išsiaiškina užsakovo poreikius. Kūrybininkas šiuos poreikius paverčia į aiškią žinutę (idėją), skirtą užsakovo tikslinei auditorijai. Dizaineris šią žinutę paverčia vaizdu. Galutinis rezultatas – formų, spalvų, teksto… junginys, padedantis užsakovui pasiekti savo veiklos tikslus.
Jeigu jums vis dar kyla abejonių ar visa tai yra reikalinga? Paklauskite savęs, kaip intensyviai norite konkuruoti rinkoje. Nes tai yra būtent tai, ką geras dizaineris jums padės padaryti.