Firminis stilius – Nuo ko pradėti?
Kaip kad namo pamatai, lygiai taip pat logotipas yra visų firminio stiliaus elementų pagrindas. (Adams Morioka)
Kiekvieno verslo/veiklos pradžioje neišvengiamai susiduriama su dizainu. Reikia logotipo, kuris taptų firmos “veidu”, internetinio puslapio, kurio pagalba būtų galima pateikti informaciją apie firmos veiklą, taip pat ir vizitinių kortelių bei kitų dizaino elementų prireikia pradedant verslą.
Visas šias problemas sprendžia dizaineriai, tačiau kaip išsirinkti iš gausybės dizaino pasiūlymų? Dviejų panašių “geriausių pasiūlymų” kainos gali skirtis 10 ir daugiau kartų. Kas gali įvertinti kokybę, kokių rezultatų galima tikėtis – tokie klausimai kyla kiekvienam.
Pirkdami kompiuterį jūs susipažįstate su techniniais duomenimis, pasitikite gamintojo prekės ženklu, gaunate garantijas – suprantate už ką mokate. Tačiau perkant dizaino paslaugas labai sunku prognozuoti rezultatus. Tuomet nuo ko pradėti?
Į šį klausimą gali atsakyti puslapio viršuje pateikta citata. Svarbu pradėti nuo pagrindų ir suprasti tai, kad logotipas nėra tik gražus paveikslėlis. Logotipe yra užkoduota informacija apie kompaniją, o vėliau ta pati informacija yra atkartojama visuose kituose firminio stiliaus elementuose.
Logotipas nurodo kryptį visiems tolimesniems dizaino darbams.
Tik tokia tvarka dirbant bus išlaikytas vientisumas, pasiekti teigiami rezultatai, o šios tvarkos nepaisant internetinis puslapis gali tapti žalias ir perkrautas naujausiais efektais, logotipas žydras, vaikiškas, o vizitinės kortelės juodai baltos, nieko bendra neturinčios su likusiais dizaino elementais ir pačia kompanija. Koks nors dizaineris gali sugalvoti atkartoti logotipe užkoduotą, tačiau neapgalvotą informaciją ir sukurti dar šviesesnės žydros spalvos produktų pakuotes, kurios paprasčiausiai pranyks lentynose ir niekados nebus pastebėtos potencialių pirkėjų.
Neteisingai sukurtas dizainas vartotojui perduoda žinutę, kad kompanija nesuvokia savo veiklos tikslų, dirba chaotiškai, nesistemingai ir neprofesionaliai. Tokią pačią žinutę gauna ir kompanijos personalas, o tai tiesiogiai įtakoja darbo rezultatus. Taip pat ir visi tolimesni reklamos darbai yra pasmerkti nesėkmei, nes nėra numatyta aiškių ribų, vertinimo kriterijų.
Dr. P. Karvelio arbatžolės – puikus vientisumo pavyzdys. Efektyvus dizainui skirtų lėšų panaudojimas.
Visai neseniai prekyboje atsiradusi Dr. P. Karvelio arbata iš karto sužavėjo ir patraukė dėmesį. Sukurti tik patys būtiniausi firminio stiliaus dizaino elementai – logotipas ir iš jo kylantis pakuočių dizainas, tačiau to pakanka, kad būtų aiškiai perteikiamas charakteris ir požiūris, pritraukiamas ir išlaikomas vartotojas.
Logotipas organiškas, draugiškas, paprastas. Iš jo kylantis arbatos pakuočių dizainas taip pat pasižymi šiomis savybėmis, išlaiko tą pačią stilistiką. Visų svarbiausia tai, kad po šiuo dizainu slypintis produktas taip pat pasižymi visomis šiomis sąvybėmis.
Arbatos pakuotės labai funkcionalios, nors ir paprastos. Vaizdinė ir tekstinė informacija apie arbatžoles aiškiai pateikta ant pakuotės. Atidarymas labai paprastas, pakartotinis uždarymas taip pat nesukelia jokių papildomų problemų.
Nors Dr. P. Karvelio kompanija neturi internetinio puslapio, savotiško intejero prekybos salonuose ir kitokio tipo dizaino, tačiau jai dar to ir nereikia, o visa tai, ką matome šiuo metu yra puikiai ir efektyviai atlikta bei pateikta.
Logotipas – firminio stiliaus pagrindas.
Logotipas yra kelrodis kompanijos vadovui, personalui, klientui ir dizaineriui. Užsakant paslaugas svarbu tai suprasti ir firminio stiliaus darbus pradėti nuo pagrindų.
Taip pat svarbu, kad ir dizaineris turėtų šį supratimą, nebūtų vien tik pardavėjas ir “geriausių pasiūlymų” sudarinėtojas.
Abipusio teisingo požiūrio dėka bendradarbiavimas tarp kompanijos ir dizainerių bus sklandus, malonus ir efektyvus.
Teisingai sukurtas firminis stilius bus ilgaamžis, atliks savo funkcijas, o po kelių metų dizaino darbų nereikės užsakinėti iš naujo.